1669 پشتیبانی سریع
تعمیرات AEG

خشک کن لباس چگونه کار می کند؟

899 بازدید
خشک کن لباس چگونه کار می کند؟

خشک کن لباس با چرخاندن لباس ها و عبور دادن هوا از طریق دیگ موجب خشک شدن لباس ها می شود. این دیگ تیغه هایی دارد که داخل دیگ برجسته هستند و از انباشته شدن لباس ها جلوگیری می کنند. طول مدت زمان کار خشک کن و دمای هوا عناصر مختلف چرخه های عملکرد خشک کن محسوب می شوند.

یک موتور دیگ لباس ها را می گرداند و همچنین یک فن (که دمنده به آن گفته می شود) را نیز می گرداند. جریان هوا از دمنده از طریق المنت گرمایی (در یک خشک کن الکتریکی) یا از طریق فندک (در خشک کن گازی) عبور می کند. سپس هوا از طریق دیگ عبور کرده و از پشت خشک کن از طریق کانال هایی به سمت بخش تهویه حرکت می کند که معمولاً خارج از خانه کار گذاشته می شود.

خشک کن تا زمانی سوئیچ در این پیام را بدهد که در بسته است، نمی تواند کار کند. دکمه استارت باید فشار داده شود تا تایمر کنترل فعال شود. تایمر، طول زمانی که خشک کن کار می کند را کنترل یا تنظیم می کند یا با حسگر رطوبت همکاری می کند که رطوبت آب در دیگ را می سنجد تا مشخص شود که چه زمانی لباس ها خشک شده اند.

انتخابگر دما، دمای بیشینه درون دیگ را با کمک چند ترموستات کنترل می کند. در زمان مورد نیاز هیتر روشن یا خاموش می شود تا دما حفظ شود.

زمانی که چرخه زمان دار تمام می شود یا حسگر رطوبت مشخص می کند که لباس ها خشک هستند، چرخه خشک کردن پایان یافته و معمولاً صدایی از دستگاه پخش می شود به نشانه اینکه چرخه خشک کردن تمام شده است.

برخی از خشک کن ها، گزینه جلوگیری از چروک شدن دارند که هر چند دقیقه خشک کن را تکان می دهد تا از چروک شدن لباس ها جلوگیری شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669