1669 پشتیبانی سریع
تعمیرات AEG

چگونه فن خشک کن ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

945 بازدید
چگونه فن خشک کن ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم؟

زمانی که غوطه ور ساختن نهایی و چرخه تخلیه تکمیل شد، فن خشک کن ممکن است بسته به چرخه شستشویی که انتخاب کرده اید، شروع به کار کند. اگر فن خشک کن آغاز به کار نکرد، ممکن است به خشک شدن آهسته و احتمالاً افزایش لک شدن شیشه ها با قطرات آب منجر شود.

هشدار: پیش از تست یا تعمیر، اصول ایمنی را مطالعه نمایید.

پیش از تست فن خشک کن، ماشین ظرفشویی را از برق بکشید یا برق را از جعبه فیوز یا پنل قطع جریان قطع کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

برای دسترسی به فن خشک کن، پنل زیرین زیر در را بردارید. این پنل معمولاً به کمک دو پیچ بالا یا پایین پنل در جای خود محکم می شود. ممکن است لازم باشد که ابتدا درب ماشین را باز کنید تا به پیچ های پنل دسترسی پیدا کنید، سپس در را ببندید تا پنل را بردارید.

به محل فن خود درون سینک ماشین ظرفشویی (معمولاً سمت راست یا چپ بخش پشتی) توجه کنید و متوجه خواهید شد که فن خشک کن زیر منطقه قابل دسترسی قرار دارد. موتور فن دو وایر متصل به خود دارد. وایرها و کانکتورها را علامت گذاری کنید تا بتوانید به درستی آنها را مجدداً وصل کنید. این وایرها به کمک بست به کانکتورها متصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال ها جدا شوند (وایرها را نکشید). ممکن است نیاز باشد که کانکتورها را با دم باریک جدا کنید. کانکتورها و ترمینال ها را از نظر فاسد شدگی بررسی کنید. اگر هر یک فاسد شده باشد، باید آنها را تمیز کرده یا تعویض نمود.

از تست اتصالی یا مولتی متر برای بررسی اتصالی استفاده کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. هر میله را به یک ترمینال متصل کنید. عقربه باید صفر را نشان دهد. اگر فن در این تست شکست بخورد، باید تعویض شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669